Finlandia Hall Impact perustettiin

18.11.2021

Satelliittiklubi, jonka virallinen nimi on Helsinki – Finlandia Hall Impact rekisteröitiin syyskuussa 2021. Se on suunnattu noin 30-vuotiaille aikuisille, ja sen painopisteitä ovat vastuullisuus, hyvinvointi ja jatkuva oppiminen.

Yksi Finlandia Hall Rotaryklubin painopistealueista on nuorten tukeminen, ja olimmekin jo pitkään toivoneet satelliittiklubia. Unelma alkoi muuttumaan todeksi, kun Tanja Arvola ja Karoliina Nuotio ottivat meihin yhteyttä.

Tanja ja Karoliina ovat Rotaractin pitkäaikaisia jäseniä, jotka olivat jo pitkään pohtineet Rotaryyn liittymistä. He eivät kuitenkaan halunneet siirtyä jäseniksi valmiiseen klubiin, vaan heitä kiinnosti omannäköisen ja joustavamman rotarytoiminnan luominen. Piiriltä he saivat vinkin perustaa satelliittiklubi.

-Finlandia Hall Impact tapaa kahdesti kuussa. Toinen kerta on virallisempi ja toinen kevyempi. Tämä mahdollistaa osallistumisen myös ruuhkavuosien keskellä, kertoo Tanja.

Mikä ihmeen satelliittiklubi?

Rotaryn satelliittiklubi on isäntäklubin sisällä toimiva toinen klubi. Satelliittiklubin jäsenet ovat myös isäntäklubin jäseniä. Heillä on erilliset kokoukset, ja he raportoivat hallinto- ja muusta toiminnastaan isäntäklubille. Satelliittiklubin voi perustaa pienemmällä jäsenmäärällä kuin tavallisen rotaryklubin.

Mistä yhteistyö sai alkunsa?

Finlandia Hall Rotaryklubissa iloittiin siitä, että Tanja Arvola ja Karoliina Nuotio ottivat suunnitelmineen yhteyttä juuri meihin.

-Halusimme isäntäklubiksi aktiivisen ja monimuotoisen rotaryklubin. Finlandia Hall Rotaryklubi oli meille selkeä vaihtoehto ja olimme ilahtuneista siitä, että ideamme otettiin lämmöllä vastaan, Tanja kertoo.