Aseman lapset

Nuorten tukeminen on yksi Finlandia Hall Rotaryklubin keskeisistä arvoista. Aihe on myös ajankohtainen, koska nuorten pahoinvointi on lisääntynyt. Vuonna 2023 käynnistimme yhteishankkeen Aseman Lapset -ry:n kanssa.

Hankkeen tavoitteena on lasten ja nuorten mielen hyvinvoinnin ja tunnetaitojen kehittäminen tukemalla Aseman Lapset ry:n Friends -toimintaa. Hankkeessa Aseman Lapset ry:n kouluttajat kouluttavat opettajia ja ryhmänohjaajia, jotka edelleen kouluttavat heidän ohjaamia lapsia/nuoria sekä heidän perheitä tunne- ja vuorovaikutustaitojen kehittämiseksi.

Friends-ohjelmalla tuetaan lasten, nuorten ja vanhempien mielen hyvinvointia ja kehitetään itsetuntoa vahvistamalla tunne- ja vuorovaikutustaitoja.Friends-ohjelma on kehitetty Brisbanen yliopistossa, ja Aseman lapset ry:n asiantuntijat ovat soveltaneet sen Suomen olosuhteisiin. Friends-ohjelman vaikutukset on todennettu mm lisääntyneinä kouluvalmiuksina sekä lasten ja nuorten masennuksen ehkäisijänä.