Itämeren suojelua

Finlandia Hall Rotaryklubi tekee aktiivisesti työtä Itämeren hyväksi. Klubimme on ollut mm. perustamassa Silakkasoutu-hyväntekeväisyystapahtumaa ja osallistunut siihen joka vuosi vuodesta 2013 lähtien. Osallistumme aktiivisesti myös Piirin Itämeri-foorumiin,  Baltic Sea Action Network BASRANin toimintaan sekä sinileväseurantaan

Olemme myös sitoutuneet Itämerihaasteeseen vuosille 2024-2028. Klubimme edistää meriluonnon monimuotoisuutta osallistumalla seitsemän muun rotaryklubin kanssa joka syksy Silakkasoudun ja
Silakkapatikan järjestämiseen.

Sillä keräämme varoja vedenalaisen meriluonnon monimuotoisuuden suojelemiseen ja luontokadon ehkäisyyn yhteistyössä BSAG:n kanssa. Klubimme tehtävä on tilaisuuden markkinointi, viestintä ja sponsorihankinta. Edistämme myös jäsentemme aktiivisuuden kautta yhteistyötä Suomen ympäristökeskuksen kanssa, Itämerihaasteen kanssa sekä rotaryklubien ja -piirien kanssa niin Suomessa kuin kaikissa Itämeren maissa.

Kesällä 2024 olimme mukana järjestämässä Itämeri-aiheista johtajuuskoulutusta opiskelijoille RYLA Baltic Sean muodossa.