Nuorisovaihto

Camille Ranskasta ja Joshua Yhdysvalloista viettivät lukuvuoden 2022-2023 Suomessa Finlandia Hall Rotaryklubin vaihto-oppilaina!

Rotary on kansainvälinen palvelujärjestö, jonka ydinajatuksena on Service Above Self eli hyvän tekeminen ja toisten palveleminen. Rotary haluaa edistää eri kulttuurien välistä ymmärrystä, hyvää tahtoa ja rauhaa.

Nuorisovaihto on yksi Rotaryn keskeisimmistä toimintamuodoista. Järjestön kautta lähtee vuosittain yli 8 000 nuorta vaihtoon. Eri vaihtomuotoja ovat vuosivaihto, kesävaihto ja leirivaihto. Rotary tarjoaa verkostonsa ansiosta turvallisen ja edullisen vaihtomahdollisuuden. Perehdytämme kaikki ohjelmaan osallistuvat, ja tarjoamme runsaan vapaaehtoisista koostuvan turvaverkon.

Finlandia Hall Rotaryklubi osallistuu aktiivisesti nuorisovaihtoon. Lähetämme vuosittain yhden oppilaan vuosivaihtoon sekä otamme vastavuoroisesti yhden klubiimme. Välillä klubissamme on kaksikin oppilasta kerralla. Kauttamme voi päästä myös kesä- ja leirivaihtoon.

Lisätietoa saa Suomen Rotary-nuorisovaihdon virallisilta sivuilta: www.rye.fi

Vuosivaihdon osalta hakuaika on syyskuun loppuun mennessä, mutta yhteydessä kannattaa olla jo hyvissä ajoin. Olemme jatkuvasti kiinnostuneita myös uusista isäntäperheistä. Mikäli lähdet isäntäperheeksi, Rotary tarjoaa tähän koulutuksen.

Haluatko kuulla lisää?

Ota yhteyttä nuorisovaihtovastaavaamme Essiin (essi.isomaki at gmail.com tai 040 572 4648).