Silakkasoutu

Hei,

onpa mukavaa, että olet kiinnostunut Silakkasoudusta ja avasit tämän sivun! Tätä osiota päivitetään parhaillaan. Voit tällä sivustolla virittäytyä Silakkasoudun tunnelmaan katsomalla aikaisempien Silakkasoutujen kuvia ja videoita. Ajantasaisimmat tiedot sekä ilmoittautuminen seuraavaan, 3.10.2021 järjestettävään seuraavaan Silakkasoutuun löytyy Silakkasoudun omilta internetsivuilta.

Rotarit kutsuvat Sinut pelastamaan lähivesiä ja Itämerta!

Silakkasoutu kirkkoveneillä soudetaan joka vuosi Helsingin Silakkamarkkinoiden avajaispäivänä, lokakuun ensimmäisenä sunnuntaina. Tänä vuonna siis 4.10.2020.  Soudulla Finlandia-talolta Töölönlahdelta Kauppatorille kerätään varoja, jotka käytetään lähivesien (purojen, jokien, järvien) sekä Itämeren hyväksi vesiensuojeluyhdistyksen kautta.

Silakkasoutu on mainio tilaisuus järjestää henkilöstölle virkistyspäivä hyvän asian hengessä! Tule mukaan omalla tai useamman porukan joukkueella. Ulkomaalaisille vaihto-oppilaille Silakkasoutu on unohtumaton elämys Suomesta ja sen merellisestä pääkaupungista.

Kirkkoveneeseen tarvitaan 14 soutajaa plus perämies. Tarvittaessa soudun järjestäjät, rotaryklubit,  hoitavat veneeseen ammattiperämiehen. Rotarit organisoivat myös veneet ja turvallisuusjärjestelyt.

LISÄTIETOJA

JÄRJESTÄVÄT ROTARYKLUBIT

Finlandia Hall, Hausjärvi-Riihimäki, Helsinki Baltic Sea, Helsinki International, Herttoniemi, Pasila, Vantaa Myyrmäki sekä Rotarypiiri 1420.

Rotarit ovat toimineet aktiivisesti Itämeren ja puhtaiden lähivesien hyväksi jo yli kymmenen vuotta. Puhtaat lähivedet ja Itämeri kuuluvat piirissä 1420 monen klubin kärkihankkeisiin.

Piirimme 1420 on myös Baltic Sea Rotary Action Networkin (BASRAN) perustajajäsen yhdessä piirin 1410 kanssa.

Facebook Rotarians for the Baltic Sea, @rotarybalticsea

YHTEISTYÖKUMPPANIT:

Stadin Silakkamarkkinat

Itämerihaaste

100 suomalaista vesistötekoa -kampanja vuonna 2017

Klubimme osallistui 100 suomalaista vesistötekoa kampanjan toteutukseen. Pääjärjestäjinä olivat klubimme lisäksi viisi muuta rotaryklubia, Vesistökunnostusverkosto (SYKE), Suomen Melonta- ja Soutuliitto sekä Suomen vesiensuojeluyhdistysten liitto ry.

Kampanja oli osa Suomen itsenäisyyden juhlavuoden ohjelmaa. Kampanja huipentui ja parhaat teot palkittiin 5. Silakkasoudun yhteydessä 1.10.2017 Helsingissä Stadin silakkamarkkinoiden avajaispäivänä.

Lisätietoa Silakkasoudusta: