Yritysvierailuja ja oppeja johtamisesta - Kevään RYLA oli menestys

29.6.2024

RYLA-kurssin tuomaristo Wärtsilällä.

Klubimme järjestämälle RYLA-kurssille (Rotary Youth Leadership Awards) osallistui tänä keväänä 19 Etu-Töölön lukion oppilasta. Kurssilla avattiin johtamisen perusasioita ja sen aikana opiskelijat saivat vierailla HELBUSissa, Alma Medialla, Woltilla, Fujitsulla, Milltonissa sekä Nordeassa. Yritysten esitykset ja monipuoliset keskustelut johtajien kanssa avarsivat nuorten ymmärrystä johtamisen eri piirteistä.

Kurssin päättäjäiset pidettiin 23.5. Wärtsilän upeassa kokoustilassa, jossa meitä isännöi johtaja Norma Salmivuori.

Norma Salmivuori

Päättäjäistilaisuuden aluksi saimme nähdä Wärtsilän 190-vuotista toimintaa ja kehitystä esittävän videon. Sen jälkeen nähtiin kahdeksan erinomaista esitystä nuorten analyyseistä ja yhteenvedoista siitä, millainen on hyvä johtaja ja mitä heiltä odottavat tämän päivän alaiset. Opiskelijat olivat oivaltaneet paljon olennaisia asioita, ja esitykset olivat analyyttisia sekä upeasti toteutettuja.

Nuorille annettiin myös rakentavaa palautetta esitystaidosta ”tuomariston” toimesta. Tuomaristossa olivat tänä vuonna Lena Grenat, Ida Johansson, Mikko Aho ja Tarja Uitti. Kolme parasta esitystä palkittiin klubimme stipendillä. Opiskelijat kiittivät klubiamme ja kaikkia yrityksiä mahdollisuudesta saada tutustua yrityksiin ja niiden johtamiskulttuuriin.

Kokonaisarvio tästä koulun kanssa yhteistyössä järjestetystä johtamiskurssista oli erinomainen, ja siitä kuuluu myös suuri kiitos kurssia vetäneelle opettajalle Jenni Korteelle